fbpx

Najčešća pitanja

Asset 1

O aplikaciji

Da li mogu da koristim ENPay ako već imam tag?
Da. Potrebno je da prilikom registracije naloga odaberete opciju IMAM TAG. TAG nam donosite ili šaljete na rekonfiguraciju. Fizička rekonfiguracija TAG-a je obavezna i uslovljena vrstom tehnologije koju koriste Putevi Srbije.
Da li mogu preći sa dopunjavanja (prepaid plaćanja) na ENPay plaćanje karticom (postpaid)?
Da. Ako već posedujete TAG i plaćate putarinu dopunjavanjem TAG-a, mi možemo da uradimo rekonfiguraciju tako da isti TAG koristite za plaćanje putarine karticom. Rekonfiguracija se mora uraditi fizički, pa svoj postojeći TAG trebate poslati na našu adresu ili doneti lično. Rekonfiguracija je potpuno besplatna, a jedini trošak je povratna poštarina u iznosu od 250 RSD (osim ako TAG ne donesete lično, tada nema ni ovog troška).
Da li moram da imam internet konekciju da bih koristio ENPay za prolazak kroz naplatne rampe?
Ne. Čak vam ni telefon nije potreban. Prilikom prolaska kroz naplatnu stanicu u Vašem automobilu mora da bude samo TAG, jer je to tehnologija koju koriste Putevi Srbije i koja omogućava prolazak.
Koje platne kartice je moguće povezati sa ENPay aplikacijom?
ENPay podržava sledeće kartice: Visa, Mastercard, Maestro i DinaCard.
Da li mogu da menjam karticu koju sam povezao na svom nalogu?
Da. Dovoljno je da se prijavite u aplikaciju, uđete u sekciju Moj nalog i kliknete na dugme PREGLEDAJ PLATNE KARTICE. Ovde možete da dodajete nove kartice, da obrišete postojeće kartice, kao i da promenite primarnu karticu. Da biste obrisali primarnu karticu sa svog naloga potrebno je da postoji bar još jedna platna kartica koju ste prethodno naveli kao primarnu.
Da li mogu da povežem više kartica na svoj nalog i kako?
Da. Dovoljno je da se prijavite u aplikaciju, uđete u sekciju Moj nalog i kliknete na dugme REGISTRUJ PLATNU KARTICU. Procedura za unos podataka je identična kao i pri prvoj registraciji kartice.
Da li postoji izveštaj o potrošnji?
Da. Unutar same aplikacije imate kompletan uvid u potrošnju, odnosno listu naplatnih stanica kroz koje ste prošli, datum prolaska i cenu putarine za svaku. Tri puta mesečno Vam se zajedno sa računom dostavlja i kompletan izveštaj.
Kako da pregledam svoju potrošnju u aplikaciji?
Dovoljno je da se prijavite u aplikaciju i ekran sa mesečnim računima će se odmah prikazati. U slučaju da želite detaljniji prikaz kliknete na iznos za odabrani mesec i na sledećem ekranu će se prikazati podaci za sve putarine realizovane u tom mesecu. Ove podatke možete razvrstati po registracijama ili po trasama odabirom odgovarajuće opcije iz padajuće liste.
Da li korisnik dobija račun za korišćenje usluga?
Da. Korisnik tri puta mesečno dobija račun na e-mail adresu koju je naveo prilikom registrovanja svog korisničkog naloga.
Da li ENPay sarađuje sa Putevima Srbije?
Da. ENPay, odnosno kompanija Allyes d.o.o. koja stoji iza ove aplikacije, sarađuje sa Putevima Srbije i nalazi se na spisku njihovih zvaničnih distributera.
Zašto svoj tag treba da šaljem na adresu kompanije?
TAG tehnologiju koju koriste Putevi Srbije nije moguće rekonfigurisati daljinskim putem, već isključivo fizički, uz pomoć posebnog uređaja. Svako ko poseduje TAG i želi da plaćanje putarine vrši platnom karticom preko naše aplikacije, treba TAG da pošalje ili donese na našu adresu kako bismo ga osposobili za postpaid plaćanje, odnosno rekonfigurisali.
Da li moram da imam i TAG i aplikaciju?
Da. TAG omogućava prolazak kroz naplatnu stanicu i to je tehnologija koju koriste Putevi Srbije. Preko naše mobilne aplikacije kreirate nalog i registrujete platnu karticu sa koje će se izvršiti plaćanje putarine nakon obračunskog perioda. Pri prolasku kroz naplatnu stanicu u automobilu treba da imate samo TAG a mobilni telefon nije neophodan.
Da li je vremenski ograničeno iskorištavanje iznosa uplaćenog za aktiviranje naloga (600 RSD)?
Ne. Korisnički kredit od 600 RSD, koji se naplaćuje kada aktivirate nalog i unesete svoj TAG, možete iskoristiti bilo kada. Nakon što isti iskoristite, putarine će se naplaćivati sa platne kartice koju ste uneli prilikom registracije naloga.
Kako funkcioniše naplata putarina?
Svaki put kada prođete kroz naplatnu stanicu taj prolazak se zabeleži i evidentira u aplikaciji. U samom vozilu ne treba da imate telefon/internet, ali morate da imate odgovarajući TAG. Tri puta mesečno na Vašu e-mail adresu dobijate račun i izveštaj o potrošnji, a tri dana po dostavljanju računa potrošeni iznos se automatski skida sa platne kartice koju ste registrovali u aplikaciji.
Da li mogu aplikaciju da instaliram na Blackberry?
Ne. Aplikacija je trenutno dostupna samo za iOS i Android korisnike.
Da li su podaci o mojoj kartici sigurni i i zaštićeni?
Da. Kao payment provajder koristimo platformu OTP banke Beograd, koja je deo uspešne međunarodne grupacije. ENPay ni u kom trenutku ne pristupa podacima sa Vaše kartice, niti ih snimamo u naš sistem. Prilikom registracije koristi se sistem First Data kartičarskog procesora, koji je jedan od pionira u svetu u ovoj vrsti poslovanja, a sa kojima banka ima ugovor. Sve detalje na ovu temu možete pročitati u Uslovima korišćenja, prilikom registracije korisničkog naloga. Prihvatanjem ovih uslova se praktično formira ugovor za dalje poslovanje između Vas kao korisnika i nas kao vlasnika ENPay aplikacije. Naša je želja i interes da imamo klijente koji se osećaju potpuno sigurno i sa poverenjem koriste naš sistem.
Da li mogu da pratim svoje troškove kroz aplikaciju?
Pregled troškova na mesečnom nivou vidljiv je kroz aplikaciju. Podatke o potrošnji možete razvrstati po registraciji ili trasi putovanja.
Šta ako želim da prestanem da koristim ENPay?
Postoje dva načina da prestanete da koristite ENPay. U slučaju da još niste registrovali ni jedan TAG za rad sa aplikacijom, možete izvršiti deaktivaciju klikom na link u sklopu teksta "Vaš nalog možete deaktivirati ovde." i odabrati opciju DEAKTIVIRAJ NALOG. Ukoliko imate jedan ili više TAG-ova koji su povezani sa aplikacijom potrebno je sve TAG-ove reprogramirati u prepaid i platiti sve neplaćene račune za putarine. Nakon toga se radi deaktivacija naloga od strane administratora sistema.vv

O cenama

Da li je ista cena putarine kada koristim ENPay aplikaciju?
Da. Koristeći ENPay nemate dodatnih naknada provizija i skrivenih troškova. Sve cene su u skladu sa važećim cenovnikom Puteva Srbije.
Koliko se naplaćuje ENPay usluga?

ENPay ne naplaćuje svoju uslugu. U nastavku imate spisak svih troškova:

  • 2022 RSD je cena novog TAG-a. Ovo je cena kod svih zvaničnih distributera.
  • 250 RSD je povratna poštarina za slanje TAG-a ukoliko ga šaljete na rekonfiguraciju. Uređaj koji želite rekonfigurisati možete doneti i lično na neku od naših adresa i tako izbeći troškove slanja.
  • 600 RSD se naplaćuje aktivacija naloga za korisnike koji registruju svoj postojeći TAG u ENPay. Taj iznos Vam ostaje na raspolaganju za plaćanje putarine. Ovaj novac ne ide našoj kompaniji, već predstavlja vid osiguranja kako bi se smanjio broj neaktivnih korisnika.
  • 1 RSD se naplaćuje povezivanje kartice u aplikaciji. To je uobičajena procedura koja postoji na svim platformama na kojima povezujete karticu, a radi se zbog provere aktivnosti računa. Ovaj iznos će takođe biti vraćen na vaš račun.
Koliko košta rekonfiguracija postojećeg taga?
Rekonfiguracija postojećeg TAG-a je besplatna. Plaćate povratnu poštarinu prilikom slanja TAG-a, u iznosu od 250 RSD (ako uređaj donesete lično, nemate troškove poštarine). Ovom prilikom Vam se sa kartice skida i 600 RSD za registraciju naloga samo prvi put kada dodajete svoj TAG, ali taj iznos Vam ostaje na raspolaganju za plaćanje putarine (taj novac ne ide našoj kompaniji, već predstavlja vid osiguranja kako bi se smanjio broj neaktivnih korisnika).
Da li se ENPay aplikacija za telefon plaća?
Ne. ENPay aplikaciju možete preuzeti potpuno besplatno na Google Play Store-u i App Store-u.
Zašto se plaća aktivacija naloga u iznosu od 600 RSD?
Aktivacija naloga se plaća da bi se sprečilo kreiranje lažnih i neaktivnih naloga. Ovaj iznos je zapravo korisnički kredit – koristite ga za plaćanje putarine i njegova potrošnja nije vremenski ograničena. Tek nakon što potrošite ovaj iznos, putarine će se naplaćivati sa kartice. Važno je da znate da se samo za prvi rekonfigurisani TAG plaća 600 RSD.
Da li se putarine naplaćuju nakon svakog prolaza kroz naplatnu stanicu?
Ne. Naplaćivanje se vrši na svakih deset dana (tri puta mesečno). Korisnik dobija račun na e-mail adresu zajedno sa izveštajem o potrošnji, a tri dana od primanja računa novac se automatski naplaćuje sa kartice.

O podešavanjima

Kako da registrujem postojeći tag u aplikaciji?

Preuzmite aplikaciju, pokrenite je, popunite osnovne podatke za kreiranje naloga i povežite svoju platnu karticu.

Nakon toga kliknite na ZAPOČNI REGISTRACIJU. Na ekranu će se pojaviti pitanje da li već imate aktivan TAG. Odaberite DA i kliknete na DALJE. Potom unesite registraciju i kategoriju vozila na koju je TAG prijavljen. Ukoliko želite da povežete više tagova sa istim nalogom, izaberite opciju + DODAJ VOZILO i unesite podatke vezane za to vozilo (registracija i kategorija vozila). Po završetku kliknite DALJE i odaberite na koji način želite da nam dostavite TAG na rekonfiguraciju. Možete ga doneti lično na neku od naših adresa, ili ga poslati poštom na adresu: Bulevar Milutina Milankovića 134g, Novi Beograd, Srbija. Nakon rekonfigurisanja TAG Vam se vraća na kućnu adresu koju ste naveli u aplikaciji.

Prilikom registracije TAG-a koji je potrebno rekonfigurisati, sa Vaše kartice naplaćuje se 600 dinara za aktivaciju naloga (biće vam naplaćeno 600 dinara bez obzira da li reprogramirate jedan, dva ili više TAG-ova). Ova sredstva predstavljaju korisnički kredit namenjen isključivo za plaćanje putarina i nemaju vremensko ograničenje. Tek nakon što potrošite ovaj kredit, putarine će se naplaćivati sa platne kartice.

Važna napomena: Preporuka je da prvo potrošite novac koji ste ranije dopunili na svoj TAG, pa ga tek onda donesite na rekonfiguraciju, jer nije moguć prenos sredstava.

Kome mogu da se obratim za pomoć kod aktiviranja ENPay naloga?
Za sva pitanja možete da nam pišete na podrska@enpay.rs, da pozovete +381 11 450 27 85 ili da nam se javite putem naše Facebook stranice. Ako ste u Beogradu, možete nas posetiti na adresi Bulevar Milutina Milankovića 134g, Novi Beograd, Srbija.
Kako da počnem sa korišćenjem ENPay usluge?
Posetite App Store ili Google Play Store, preuzmite ENPay aplikaciju, pokrenite je i pratite korake koji će vam biti naznačeni na ekranu.
Nemam tag od ranije, kako da naručim novi?
Preuzmite aplikaciju i počnite sa kreiranjem naloga. Unesite svoje lične podatke i podatke o platnoj kartici. Potom će vam se prikazati pitanje “Da li imate aktivan TAG”. Na to pitanje odgovorite sa NE i kliknete na DALJE. Na narednom ekranu ćete uneti registraciju vozila za koje kupujete TAG i kategoriju tog vozila. Na kraju treba da odaberete način na koji želite da preuzmete svoj TAG – lično u našim prostorijama (Bulevar Milutina Milankovića 134g, Novi Beograd, Srbija) ili da vam se isti dostavi na kućnu adresu. Cena poštarine je 250 RSD, a cena samog TAG uređaja je 2022 RSD, koliko iznosi i na svim drugim zvaničnim prodajnim mestima.
Da li imam garanciju na nove i postojeće tagove?
Ako kupujete novi TAG kod nas, dobijate važeći fiskalni račun i garanciju, jer je Allyes d.o.o. (kao vlasnik ENPay aplikacije) zvanični distributer TAG-ova Puteva Srbije. Ako imate TAG i donosite ga na rekonfiguraciju, za njega i dalje važi postojeća garancija.
Kolika je garancija na nove TAG-ove?
Garancija na nove TAG-ove je dve godine od datuma kupovine.
Da li mogu preneti sredstva koja imam na svom prepaid TAG-u?
Ne možete preneti sredstva koja su Vam ostala na TAG-u od prethodne dopune. Najbolji način da to rešite jeste da prvo potrošite sredstva koja imate, a potom dostavite TAG na rekonfiguraciju u postpaid način plaćanja. Nepotrošeni novac je moguće prebaciti na neki drugi prepaid TAG koji se neće koristiti uz ENPay aplikaciju, u tom slučaju trebate oba TAG-a doneti na našu adresu.
Da li se TAG-ovi mogu prenositi iz vozila u vozilo?
Da, TAG-ove možete bez ograničenja da prenosite iz jednog vozila u drugo u okviru I kategorije vozila. Ukoliko želite da prenesete TAG u vozilo drugih kategorija (II, III ili IV), neophodno je izvršiti rekonfiguraciju TAG-a.
Gde treba da donesem TAG na rekonfiguraciju?

Na našoj web stranici u sekciji Prodajna mesta možete pronaći kompletnu listu lokacija na koje možete doneti svoj uređaj na rekonfiguraciju

TAG možete doneti lično ili ga poslati poštom.

Koje sve lične podatke treba da unesem kako bih koristio ENPay?
Prilikom otvaranja naloga traži se unos sledećih podataka:
  • E-mail adresa (na navedenu stižu računi)
  • Adresa prebivališta/boravišta (na navedenu stiže TAG nakon kupovine/rekonfiguracije)
  • Korisničko ime i lozinka (koristite ih za prijavljivanje u svoj nalog)
  • Kontakt telefon (nije obavezno)
  • Broj identifikacionog dokumenta (nije obavezno)